onsdag 6 maj 2009

Chiang Mai

Ja, det må hända att jag inte äger den mest uppdaterade bloggen någonsin, men lika glad för det är jag.

I helgen så styrde de tre musketörerna, jag, Frida och Sara, sina steg mot Chiang Mai. Jag har faktiskt aldrig varit där förrut och det faktum har mötts av en del höjda ögonbryn, men nu är det avklarat. Jag mår säga att det var en mysig stad, bra mycket bättre än Bangkok i allafall. Mysigt helt enkelt. Vi bodde på ett trevligt guesthouse med pool och spenderade dagarna med att gå på massage, shoppa, dricka dyrt Starbucks kaffe och en del annat. Precis som sig bör när man är på semester. Skönt var det.

Men nu är det åter till verkligheten och uppsatsen. Det går framåt måste jag säga och förhoppningsvis skall den vara klar för inlämning den 26 maj. herre jesus, snart är det dags att återvända till Sverige. Jag ser faktiskt fram emot en sommar i Sverige i år med grilling, hängmattor, vänner, barn, löpning i skogen och plugg. Sommaren förra året regnade bort här i Mae Sot och jag såg inte solen på flera månader, hemskt minne.

Jag kom in på mina kurser till sommaren, Retorik och Engelsk grammatik och översättning. För första gången på en evighet kommer jag inte att slava inom äldreomsorgen hela sommaren.

Nu ska jag ta en tripp till gymmet för att svettas lite.

Inga kommentarer: