söndag 5 april 2009

Äntligen måndag.

Äntligen måndag! Känns nästan så faktiskt. Det har varit en intensiv men mycket rolig helg. Förra veckan anlände Cattis bror med flickvän som är på runtresa i Asien och vi har försökt visa dem det som finns att se här i Mae Sot. Vi har bland annat varit och badat i dammen, den ack så underbara men så smutsiga damm som finns här. Men i detta otroligt heta väder så är man glad för minsta möjlighet till bad. Givetvis brände vi oss rejält, riktigt rejält. Två dagar efter badet är mina axlar fortfarande läckert röda och väldigt varma.


Vi har hunnit med vinkväll i vårat hus, mat på nattmarknaden flera gånger, några öl på Thaimes. Ja, det är väl vad Mae Sot erbjuder ungefär. I går slog däremot jag och Sara på stort och åkte och spelade tennis. Jo, faktiskt. Detta var andra gången i mitt liv som jag höll i ett tennis racket, men det var väldigt skoj ändå. Tur att banan bredvis oss var ledig också eftersom att våran boll åkte över dit hela tiden av någon konstig anledning, men jag tror att min Anna Kournikova kommer att vakna inom mig snart, mycket snart.


Denna vecka kommer vi försöka börja med våra intervjuer till uppsatsen. Nästa vecka kommer troligen att försvinna i tomma intet eftersom att Songkran anländer. Detta är det buddhistiska nyåret som innebar fullt vattenkrig i en vecka i kombination med otroliga mängder alkohol för många thailändare och även för burmeserna.

Inga kommentarer: