måndag 14 juli 2008

Here we go again....

Det här med regn och motorbikes är inte riktigt en bra kombination, igår var jag nämligen med om min andra olycka och nu sitter jag här på Hazels café och ser ut som en idiot med ett plåster i pannan som döljer nio stygn.

Vi, jag och p.t, var på väg in mot T- corner för att äta lite mat med Carina i regnet och precis när vi är utanför en kristen thai kyrka så svänger en bil utan förvarning och vi kraschar rakt mot den och jag vet att jag hinner tänka- "inte nu igen". I allafall slår jag ansiktet i asfalten och kände att jag slog i pannan och kinden men det kändes ok, så jag var tvungen att se så p.t var ok eftersom att han körde och slog i huvudet värst först och hade inte han haft hjälm hade han nog inte varit på benen inom den närmaste framtiden eftersom att hjälmen vart ganska tilltygad. I samma veva upptäcker jag att det rinner något över hela mitt ansikte och ner i munnen, så jag känner med handen och upptäcker att det är blod överallt. Som tur är kommer människorna från kyrkan ut springande och hjälper oss och tar med mig in och ser till att jag får papper att hålla mot såret och får komma till toaletten för att tvätta bort det värsta av blodet från ansiktet och regnkläderna som är röda och jag tittade mig i spegeln och tänkte- " jösses, detta kommer bli snyggt". P.t slog sig inte så värst men var väldigt förbannad och orolig. I allafall så körde de oss till sjukhuset och inom 2 minuter låg jag på en brits och fick nio stygn i pannan och under tiden hann Carina komma och hämtade ut den medicin jag behövde, vilket givetvis består av paracetamol och pencillin som vanligt här i Mae Sot. Kyrkmänniskorna stannade hela tiden och skjutsade hem mig efteråt och tog P.T tillbaka till kyrkan för att hämta motorbiken och när de lämnade av mig hemma passade de även på att hälsa mig välkommen till kyrkan på söndag för att komma att " praise the lord", jag log, sa tack och gick.

Inga kommentarer: