tisdag 1 juli 2008

Tisdagar med Quiz

the rain is pouring down outside, men jag har precis skrivit klart min första uppgift på min sommarkurs i Projektledning så det gör inget. Det är tisdag och det innebär Quiz night på thaime´s bar, det har blivit lite av en institution här i Mae Sot, det innebär att alla som vill samlas för lite frågesport och betalat 100 baht i inträdesavgift, sedan får det vinnande laget 50% av insatserna för att använda i baren och de resterande 50% går till välgörenhet. Detta har pågått i ca 5 veckor och jag och Carina har varit vinnare 2 gånger, vilket vi givetvis är oerhört stolta över och glada över all gratis öl vi kan dricka och givetvis också dela med oss av till andra. Jag tror att vi sammanlagt har vunnit några tusen Baht och det skulle kunna sägas vara motsvarande några tusen hemma i en bar i Sverige också. Kul är det också och tisdagarna har fått sig ett ordentligt lyft.

Nu ska jag hem och tampas med husägaren som inte pratar ett ord engelska, eftersom att för att komma in i huset där jag bor så måste man använda sitt fingeravtryck och här om dagen så slutade det fungera vilket innebär att jag inte kommer in i byggnaden som dörren är låst och det är den oftast nattetid. jag får nog i vanlig ordning ta hjälp av det internationella kroppsspråket.

Inga kommentarer: