tisdag 29 april 2008

Skitiga dörrmattor ÄR sköna att sova på

Kontorets lilla huskatt Diesel
I går flyttade jag in på kontoret eftersom att vi ska byta kontor nästa månad och de har då sagt upp huset jag bor i. Det var en tämligen intressant första natt eftersom att folk gärna inte går och lägger sig förren kl 00.30 men gärna är uppe och stuttsar kl 05 igen och för att göra det hela mer intressant kan jag berätta att jag sover i det gemensamma rum som ligger mitt i och som har dörrar in till båda sovrummen och som grädde på moset är jag sådan som aldrig någonsin skulle somna framför tvn eller med musik på eftersom att jag bara kan sova om det är knäpptyst. Det här med att respektera folk som sover är inget som ligger för burmeser, de pratar gärna i telefon bredvid en när man sover, eller spelar kareoke musik, sjunger lite.

Inga kommentarer: