onsdag 14 maj 2008

angående att resa med stil.

när Catti och Heinrich har varit här har de hyrt en bil för att använda som transport till olika möten och då ingår givetvis en förare som kör runt på en och bilen är en pick-up med air condition och flak. Till burmesernas förtret har vi envisats med att åka på flaket. Det är ju kul, det får man minsann inte göra i Sverige, men här får man åka runt på flaket så mycket man vill, det ända som händer är att folk tycker att man är tokig som hellre sitter på flaker än inne i bilen med aircondition.

Jag tycker förresten att jag blivit ganska bra på att köra min motorbike, jag har skjutsat båda Heinrich och Catti medan de var här och det är ganska imponerande i sig eftersom att jag inte för mitt liv kan skjutsa någon på cykel hemma i Sverige. Jag har inte slagit mig heller, bara fått ett brännsår på benet som ser riktigt äckligt och kladdigt ut just nu, men lite svinn får man räkna med.

Inga kommentarer: