söndag 4 maj 2008

Diesel

jag tycks ofrivilligt ha blivit en sugermama. till en katt. jag tycker inte ens om katter, det finns bara en katt jag tycker om och det är min egna hemma i Sverige. Vi har nämligen en katt här på kontoret som heter Diesel och för några dagar sedan så erkännde tjejerna för mig att de inte tycker om kattskrället och de visar gärna sin kärlek genom att sparka lite på den ibland, så igår var jag tvungen att ge tillbaka å kattens vägnar så jag brottade ner Zar Zar på golvet och kickade lite löst på henne, jag undrar om det är förenligt med lärarollen? Hon tyckte att det var ganska roligt iallafall för hon berättade för alla tjejerna att läraren hade brottat ner henne.

I allafall verkar det vara på min lott att se till att katten får mat, vatten och kärlek för det ligger inte högst på tjejernas prioriterings lista.

Kattskrälle.

Inga kommentarer: